Prečo je pre ľudský organizmus dôležitá?


3.) Georgia Melagrakia a kol. 2009. European Journal of Medicinal Chemistry. Volume 44, Issue 7, Pages 3020-3026
4.) Klaus Hager a kol., 2001. Archives of Gerontology and Geriatrics Volume 32, Issue 3, 275-282.
5.) M.Ranieri a kol., 2009. International Journal of Immunopathology and Pharmacology
6.) Lester Packer. 1994. Annals of the New York Academy of Sciences.
7.) T Konrad a kol. 1994. Diabetes Care. 22(2): 280-287.
8.) Giorgio Pajardi a kol., 2014. Evidence-Based Complementary and Alternative Medicine, 7 pp
9.) Christina Sun-Edelstein a kol., 2009. Clin J Pain Volume 25, Num.5


V akých potravinách ju nájdete?



Kyselina alfa lipoová je prítomná takmer vo všetkých potravinách. Získať ju v prirodzenej podobe z potravín nie je jednoduché, lebo sa v nich nachádza len v malom množstve. Asi v najväčších dávkach sa nachádza napríklad:

  • v kvasniciach

  • v špenáte a v brokolici

  • v rajčinách či v ružičkovej kapuste

  • v cvikle, hrachu

  • v sladkých zemiakoch

  • v červenom mäse

  • vo vnútornostiach ako sú obličky, srdce, pečeň


Kyselina alfa lipoová sa nachádza ako súčasť doplnkov stravy v lekárňach. V dennej dávke 200 - 600 mg pokryje až 1000 násobok množstva, ktoré možno získať v pravidelnej strave.10


10.) Mcilduff, Courtney E a Rutkove, Seward B. 2011. Therapeutics and Clinical Risk Management. 7:377-385